Հագուստի համաշխարհային հսկա H&M-ը 2013 թվականին մեկնարկեց հատուկ ծրագիր, որը կոչվում է Garment Collection։ Այս նախաձեռնությունը թույլ է տալիս հաճախորդներին իրենց հին հագուստը վերադարձնել ցանկացած H&M խանութ՝ անկախ ապրանքանիշից կամ վիճակից։ Վերադարձված իրերը մանրակրկիտ տեսակավորվում են․ լավ վիճակում եղածները վաճառվում են երկրորդային շուկայում կամ ուղարկվում են բարեգործական կազմակերպություններին, իսկ մաշված և վերանորոգման ոչ ենթակա հագուստը վերամշակվում է՝ դառնալով նոր թելեր ու գործվածքներ։
Ծրագրի արդյունքները տպավորիչ են․ 2013-ից ի վեր H&M-ը հավաքել է ավելի քան 172,000 տոննա հագուստ և տեքստիլ իրեր։ Միայն 2022 թվականին հավաքվել է շուրջ 14,768 տոննա հագուստ։ Ընկերության տվյալներով՝ հավաքված իրերի մոտ 68%-ը վերօգտագործվում է, 22%-ը վերամշակվում է, իսկ մնացածը օգտագործվում է այլ նպատակներով։ Հավաքված նյութերի մի մասը վերածվում է նոր արտադրանքի՝ օրինակ H&M Conscious Collection շարքի հագուստի, որտեղ արդեն օգտագործվում են վերամշակված թելեր։
Այսպիսով, Garment Collection ծրագիրը կանխում է միլիոնավոր հագուստների հայտնվելը աղբավայրերում, խնայում է ջուր և հումք, և միաժամանակ նպաստում է վերամշակման մշակույթի տարածմանը։ H&M-ը նաև նպատակ ունի մինչև 2025 թվականը իր արտադրանքի մեջ օգտագործել առնվազն 30% վերամշակված նյութեր։
Հաջողված փորձը
Garment Collection ծրագիրը լայնորեն ընդունվել է տարբեր երկրներում․ հաճախորդները ակտիվորեն օգտվում են հագուստ վերադարձնելու հնարավորությունից, իսկ ծրագրի շրջանակում հավաքված նյութերը դարձել են նորաձևության մեջ կայունության խորհրդանիշ։ Հատկապես H&M Conscious Collection-ը հաջողված օրինակ է, որը ցույց է տալիս, թե ինչպես կարելի է վերամշակված հումքը վերածել որակյալ և մրցունակ արտադրանքի։
Արդյունքները և ազդեցությունը
Շրջակա միջավայրի վրա ազդեցություն․ զգալիորեն նվազում են հագուստի թափոնները, խնայվում է ջուր և էներգիա, որոնք սովորաբար օգտագործվում են նոր գործվածքներ արտադրելու համար։
- հավաքված հագուստի վերամշակումը և վերավաճառքը ստեղծում են հավելյալ եկամուտներ և նվազեցնում արտադրության ծախսերը։
- հագուստի մի մասը տրամադրվում է բարեգործական կազմակերպություններին, ինչը օգնում է սոցիալական աջակցությանը և խթանում է հասարակական պատասխանատվության մշակույթը։
Եզրակացություն
H&M Garment Collection ծրագիրը ցույց է տալիս, որ նորաձևության ոլորտում հնարավոր է համատեղել զանգվածային արտադրությունը և կայունության սկզբունքները։ Այն ոչ միայն նվազեցնում է թափոնները, այլև ստեղծում է նոր սպառողական մշակույթ, որտեղ հագուստը ստանում է «երկրորդ կյանք»։ Այս նախաձեռնությունը վկայում է, որ խոշոր ընկերությունները կարող են դառնալ փոփոխությունների շարժիչ ուժ՝ ձևավորելով ավելի պատասխանատու և շրջակա միջավայրին համահունչ արդյունաբերություն։

Հոդվածը պատրաստեցին Գավառի ավագ դպրոցի աշակերտներ Մարիետա Սաֆարյանը, Սաթենիկ Բլեդյանը, Ժաննա Նազեյանը, Սիրանուշ Սուրբնշանյանը և Սյուզի Գալստյանը։

